ELKI– Eltern Kind Programm

ELKI reprezinta o metoda proprie, dezvoltata de titularul cursului in urma unor lungi ani de cercetari teoretice si aplicative. Metoda este in conformitate cu cele mai noi tendinte ale didacticii-metodicii predarii limbilor straine la varste mici si se bazeaza pe valorificarea competentei formative a parintilor prin implicarea acestora in activitatile de invatare autonoma a copiilor in afara orelor de curs.

PREZENTARE GENERALA

Cursurile online de Limba Germana sustinute sub Programul ELKI sunt adaptate si individualizate in functie de:

  1. Varsta copilului – toate materialele didactice si temele de studiu sunt adaptate varstei copiilor si capacitatii cognitive asociate acesteia
  2. Ritmul de invatare individual – numarul mic de participanti asigura respectarea ritmului de invatare propriu fiecarui copil. Principiul de a nu aborda o tema noua inainte ca structurile si cuvintele invatate sa fie fixate transforma procesul de invatare intr-o experienta placuta, stimulativa, netraumatizanta si mai ales eficienta. Promptitudinea raspunsului elevilor constituie punctul de pornire pentru stabilirea unui ritm potrivit de invatare (nici prea lent, nici prea dinamic)
  3. Achizitiile anterioare – constituie punctul de plecare al programului propus – in functie de rezultatele testului predictiv se stabilesc obiectivele viitoare
  4. Numarul de ore de curs – numarul de 2-6 ore de curs saptamanal permite asimilarea limbii germane intr-un ritm optim.

INFORMATII DESPRE CURS

GRUP TINTA

Copii de varsta prescolara si scolara mica, ce nu au dezvoltata abilitatea de scriere

METODA DE PREDARE

Metoda de predare combina elemente ale didacticii proprii educatiei prescolare cu elemente de e-Learning si un Program de coaching parental:

  • Copiii nu vor scrie in timpul orei, dar parintii primesc la finalul fiecarei ore informatii despre materia parcursa, precum si cuvinte de cautare pentru ca elevul sa poata accesa acasa prin intermediul Internet-ului atat materialele parcurse in clasa, cat si materialele noi, care au rolul de a fixa cuvintele si structurile ce trebuie retinute
  • In afara informarilor verbale, parintii vor primi la mijlocul si la finalul fiecarui modul materiale complexe, care contin atat listele cuvintelor ce trebuie fixate, cat si resursele necesare fixarii (planse de colorat, planse cu jetoane pentru jocuri)
  • Cheia succesului o reprezinta invatarea autonoma, mediata de persoana de referinta (de obicei mama, dar poate fi orice alta persoana din familie, dispusa sa preia sarcina tutorierii elevului), de aceea parintii sunt rugati sa gestioneze si sa sustina procesul de invatare autonoma.

SUPORTUL DE CURS

Suportul principal de curs il reprezinta o prezentare Power-Point personalizata, la aceasta adaugandu-se plansele de colorat/decupat, puse la dispozitie de cadrul didactic si Bufnita din Tei. Plansele si jetoanele vor vor fi indosariate si pastrate pe intreaga durata a cursului.

Ca materiale auxiliare se utilizeaza:

  • filmele didactice ale canalului de Youtube FLUNKEBLUNK
  • filmul didactic “Felix und Franzi”, bazat pe un concept de predare multilingvistica, dezvoltat de Institutul Goethe
  • videoclipuri cu cantece pentru copii, jocuri didactizate, precum si surse multimedia (jocuri si programe de invaTare pe calculator)

EVALUARI

Evaluarile pe parcursul anului vor avea loc in a doua saptamana a fiecarei luni calendaristice si vor avea forma unor concursuri interactive, care nu vor fi percepute de copii ca fiind o examinare. Desi in general promovam in cadrul cursului o dinamica de grup bazata pe cooperare, rugam parintii sa incurajeze cu ocazia acestor concursuri spiritul competitiv al copiilor, pentru a creste motivatia de invatare a acestora.

.La finalul fiecarui semestru vor avea loc evaluari finale. Parintii vor primi un chestionar orientativ care contine vocabularul si structurile ce vor fi testate. In urma evaluarii semestriale elevii vor obtine diplome si medalii care certifica performantele obtinute. In cazul in care performantele sunt superioare sau inferioare nivelului testat, se va propune alunecarea intr-o grupa de nivel superioara sau inferioara.

INFORMATII SUPLIMENTARE

FEEDBACK

  • Parintii vor fi informati verbal, la finalul fiecarei ore de curs asupra materiei parcurse si asupra performantelor copilului
  • De asemenea, parintii vor primi regulat mailuri de informare asupra materiei parcurse, transmise de catre centrul Bufnita din Tei
  • La intervale regulate se asigura parintilor feed-back si consultanta in vederea eficientizarii procesului de invatare, prin intermediul unei sedinte cu parintii cu durata de ½ h
  • Parintii sunt rugati sa nu solicite feedback in timpul pauzelor, ci doar in cadrul sesiunilor organizate in acest scop si anuntate de Centrul Bufnita din Tei in timp util
  • In cazul in care parintii doresc feedback individual, pot solicita acest lucru Centrului Bufnita din Tei si de comun acord cu profesorul pot stabili o sesiune de consiliere individuala cu o durata de 15-20 minute
  • In cazul unor abateri de la conduita ceruta, in timpul orelor de curs, profesorul va informa imediat parintele, iar acesta este rugat sa discute acasa cu elevul problema ridicata de cadrul didactic
  • O data pe luna parintii si copiii sunt invitati la sedinte comune, pentru ca parintii sa poata vedea in mod practic cum se modereaza procesul de invatare al limbii germane la varste mici
  • Pentru imbunatatirea metodei si obtinerea unor performante superioare, titularul cursului va solicita la randul sau in mod regulat feedback parintilor copiilor inscrisi la curs. Colectarea datelor se va face pe baza unor chestionare care pot fi completate in aproximativ 10 minute

Vino la Bufnita din Tei si … descopera lumea!

Similar Posts